Robin langer, konzultant & manažer inkubace
“S paní Jirákovou byla radost spolupracovat. Na konzultace chodila připravená a poctivě plnila jednotlivé úkoly, které našim klientům pravidelně zadáváme v průběhu konzultačního procesu.
Na začátku spolupráce mi paní Jiráková říkala, že rozjezd jejího podnikání je závislý na spuštění jejího webu. S tímto názorem se setkáváme úplně běžně, takže velmi často musíme vysvětlovat, že alfou a omegou každého podnikání jsou samozřejmě zákazníci. Bez nich se nikdy nic nerozjede. Paní Jiráková to velmi rychle pochopila, takže jsme společně začali pracovat na obchodní strategii za účelem akvizice prvních zákazníků.
Upřímně když mi s úsměvem od ucha k uchu vyprávěla o prvních klientech, a hlavně o prvních zaplacených fakturách, tak jsem to samozřejmě prožíval s ní. To je smysl P-PINK – pomáhat lidem, kteří chtějí pomoc a jsou schopni pomoc příjmout.”
20 praktických tipů, jak začít (lépe) podnikat
5. Používejte online fakturační nástroje – nástroje jako Fakturoid nebo iDoklad.cz vám mohou usnadnit evidenci dokladů a faktur. Aplikace vám navíc pomohou automatizovat administrativu a udržet pořádek ve vašich financích.
6. Automatizujte rutinní úkoly – využívejte nástroje pro automatizaci nejen pro fakturaci, ale i pro řízení úkolů nebo běžnou administrativní agendu. Ušetří vám to čas a umožní vám se soustředit na aktivity, které přinášení vyšší hodnotu.
7. Zapojte AI (umělou inteligenci) - Efektivní je využívat AI, která dokáže automatizovat opakující se úkoly, analyzovat tabulky, psát nebo kontrolovat e-maily a mnoho dalšího. Mezi nejpoužívanější AI zdarma patří ChatGPT nebo Microsoft Copilot. Hledáte AI na konkrétní úkol? Zkuste web There’s an AI for That, kde můžete najít AI nástroje na různé úkoly a potřeby.
8. Coworking místo kanceláře– coworking nabízí flexibilní a cenově dostupné pracovní prostory, díky kterým ušetříte za jinak drahé kanceláře a navíc budete v kolektivu dalších podnikatelů, kde se můžete vzájemně inspirovat.
12.Segmentujte své zákazníky – ne všichni zákazníci jsou stejní. Segmentujte svou zákaznickou skupinu podle specifických kritérií, jako jsou demografie, nákupní chování nebo preference. To vám umožní cíleněji a efektivněji oslovit různé skupiny zákazníků.
13.Vytvořte strategii obsahového marketingu – bez kvalitního obsahu se pravděpodobně jedničkou na trhu nestanete. Kvalitní obsah vám pomůže zvýšit povědomí o vaší značce, přilákat nové zákazníky a dlouhodobě i přinášet zisk. Tvořit můžete články, psát e-booky, nahrávat podcast, tvořit obsah na sociální sítě, točit videa a další. Nezapomínejte ale tvořit obsah pro vaši cílovou skupinu, nikoliv pro vás. Chcete začít natáčet podcast nebo nafotit profi fotky? Naše multimediální studio je skvělou možností.
14.Získávejte zpětnou vazbu – pravidelně se ptejte svých zákazníků na zpětnou vazbu. To vám poskytne cenné informace o tom, co funguje a kde je potřeba na zlepšení. Zpětná vazba od zákazníků je většinou převlečená příležitost pro rozvoj vašeho produktu nebo služby.
15. Udělejte si SWOT analýzu - Proveďte SWOT analýzu (silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby) pro své podnikání. Tato analýza vám poskytne přehled o tom, kde stojíte a jaké kroky byste měli podniknout. Zaměřte se i na konkurenci a hledejte, v čem jste lepší a můžete se tak od konkurence odlišit. Využit k tomu můžete např. Mystery shopping - jak probíhá nákup/poptávka u konkurenta? Jak vypadají popisy produktů nebo služeb? Jaké všechny marketingové kanály používá?
16. Zaměřte se na lokální SEO - pokud máte kamennou prodejnu nebo poskytujete služby v určitém regionu, zaměřte se na lokální SEO. Optimalizujte svůj web pro místní vyhledávání, zaregistrujte se na Google My Business a Firmy.cz a sbírejte recenze od zákazníků. Tím zvýšíte svou viditelnost pro lidi ve vašem okolí.
Podívejte se, co dalšího se u nás děje:
Robin langer, konzultant & manažer inkubace
“S paní Jirákovou byla radost spolupracovat. Na konzultace chodila připravená a poctivě plnila jednotlivé úkoly, které našim klientům pravidelně zadáváme v průběhu konzultačního procesu.
Na začátku spolupráce mi paní Jiráková říkala, že rozjezd jejího podnikání je závislý na spuštění jejího webu. S tímto názorem se setkáváme úplně běžně, takže velmi často musíme vysvětlovat, že alfou a omegou každého podnikání jsou samozřejmě zákazníci. Bez nich se nikdy nic nerozjede. Paní Jiráková to velmi rychle pochopila, takže jsme společně začali pracovat na obchodní strategii za účelem akvizice prvních zákazníků.
Upřímně když mi s úsměvem od ucha k uchu vyprávěla o prvních klientech, a hlavně o prvních zaplacených fakturách, tak jsem to samozřejmě prožíval s ní. To je smysl P-PINK – pomáhat lidem, kteří chtějí pomoc a jsou schopni pomoc příjmout.”