Robin langer, konzultant & manažer inkubace

“S paní Jirákovou byla radost spolupracovat. Na konzultace chodila připravená a poctivě plnila jednotlivé úkoly, které našim klientům pravidelně zadáváme v průběhu konzultačního procesu.

Na začátku spolupráce mi paní Jiráková říkala, že rozjezd jejího podnikání je závislý na spuštění jejího webu. S tímto názorem se setkáváme úplně běžně, takže velmi často musíme vysvětlovat, že alfou a omegou každého podnikání jsou samozřejmě zákazníci. Bez nich se nikdy nic nerozjede. Paní Jiráková to velmi rychle pochopila, takže jsme společně začali pracovat na obchodní strategii za účelem akvizice prvních zákazníků.

Upřímně když mi s úsměvem od ucha k uchu vyprávěla o prvních klientech, a hlavně o prvních zaplacených fakturách, tak jsem to samozřejmě prožíval s ní. To je smysl P-PINK – pomáhat lidem, kteří chtějí pomoc a jsou schopni pomoc příjmout.”

20 praktických tipů, jak začít (lépe) podnikat

Podnikání je vzrušující, ale i náročná cesta plná výzev. V P-PINK máme bohaté zkušenosti s mentorováním začínajících i pokročilých podnikatelů, a proto jsme pro vás připravili průvodce s 20 praktickými tipy, které vám pomohou na cestě k úspěchu.

Nebojte se začít

1.Mějte jasnou vizi a misi – tyto dva pojmy vám pomohou udržet směr a motivovat vás i váš tým k dosažení dlouhodobých cílů. Myslete na to, aby cíle, které povedou k naplnění vaší vize byly dosažitelné a měřitelné. Při jejich nastavování využijte metodu SMART.

2. Vytvořte jedinečnou hodnotu vašeho produktu nebo služby – nabídněte něco, co konkurence nemá, a co zákazníci opravdu chtějí. To může být inovativní produkt, vynikající zákaznický servis nebo originální obchodní model.
3. Použijte Lean Startup metodu – začněte s minimálním životaschopným produktem (MVP), který rychle uvedete na trh a na základě zpětné vazby od zákazníků ho postupně vylepšujte. Tato metoda vám umožní minimalizovat náklady a rizika spojená se zaváděním nového produktu.
4. Vyberte si hlavní komunikační kanál -  buďte tam, kde jsou vaši zákazníci. Nemusíte hned tvořit webové stránky a být na všech sociálních sítích. Např. kavárna si může založit profil na Instagramu, kam bude přidávat informace o aktuálním menu, otevírací době, sdílet recenze svých zákazníků, přijímat rezervace a budovat svou značku. A i když některý byznys se bez webu neobejde, jiný si třeba vystačí s TikTokem.

Jak začít podnikat

5. Používejte online fakturační nástroje – nástroje jako Fakturoid nebo iDoklad.cz vám mohou usnadnit evidenci dokladů a faktur. Aplikace vám navíc pomohou automatizovat administrativu a udržet pořádek ve vašich financích.

6. Automatizujte rutinní úkoly – využívejte nástroje pro automatizaci nejen pro fakturaci, ale i pro řízení úkolů nebo běžnou administrativní agendu. Ušetří vám to čas a umožní vám se soustředit na aktivity, které přinášení vyšší hodnotu.

7. Zapojte AI (umělou inteligenci) - Efektivní je využívat AI, která dokáže automatizovat opakující se úkoly, analyzovat tabulky, psát nebo kontrolovat e-maily a mnoho dalšího. Mezi nejpoužívanější AI zdarma patří ChatGPT nebo Microsoft Copilot. Hledáte AI na konkrétní úkol? Zkuste web There’s an AI for That, kde můžete najít AI nástroje na různé úkoly a potřeby.

8. Coworking místo kanceláře– coworking nabízí flexibilní a cenově dostupné pracovní prostory, díky kterým ušetříte za jinak drahé kanceláře a navíc budete v kolektivu dalších podnikatelů, kde se můžete vzájemně inspirovat. 

Podnikatelský kvíz v P-PINK

Investice do (sebe)rozvoje

9. Investujte do sebevzdělávání – pravidelně se vzdělávejte a sledujte aktuální trendy ve vašem oboru. Účastněte se workshopů, čtěte knížky, poslouchejte podcasty nebo jiné formy, které vám budou vyhovovat a které vám pomohou růst a zlepšovat vaše podnikatelské dovednosti. Rádi vás uvidíme na našich vzdělávacích akcích PINKblocks.

10. Networking– budujte a udržujte síť kontaktů. Díky networkingu, který se většinou nese v neformální a přátelské atmosféře, získáte zajímavé kontakty ať už pro obchodní příležitosti nebo i přátele z oboru.
Chcete s networkingem začít? Přijďte na networkingovou akci SHOWFERENCE, která letos proběhne už potřetí.

11. Vytvořte si osobní značku – investujte čas do budování své osobní značky online. Vytvořte si profil na LinkedInu nebo jiné síti, zapojujte se do diskusí nebo sdílejte své odborné znalosti a budujte si osobní značku jako odborník ve svém oboru.

12.Segmentujte své zákazníky – ne všichni zákazníci jsou stejní. Segmentujte svou zákaznickou skupinu podle specifických kritérií, jako jsou demografie, nákupní chování nebo preference. To vám umožní cíleněji a efektivněji oslovit různé skupiny zákazníků. 

13.Vytvořte strategii obsahového marketingu – bez kvalitního obsahu se pravděpodobně jedničkou na trhu nestanete. Kvalitní obsah vám pomůže zvýšit povědomí o vaší značce, přilákat nové zákazníky a dlouhodobě i přinášet zisk. Tvořit můžete články, psát e-booky, nahrávat podcast, tvořit obsah na sociální sítě, točit videa a další. Nezapomínejte ale tvořit obsah pro vaši cílovou skupinu, nikoliv pro vás. Chcete začít natáčet podcast nebo nafotit profi fotky? Naše multimediální studio je skvělou možností. 

14.Získávejte zpětnou vazbu – pravidelně se ptejte svých zákazníků na zpětnou vazbu. To vám poskytne cenné informace o tom, co funguje a kde je potřeba na zlepšení. Zpětná vazba od zákazníků je většinou převlečená příležitost pro rozvoj vašeho produktu nebo služby.

15. Udělejte si SWOT analýzu - Proveďte SWOT analýzu (silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby) pro své podnikání. Tato analýza vám poskytne přehled o tom, kde stojíte a jaké kroky byste měli podniknout. Zaměřte se i na konkurenci a hledejte, v čem jste lepší a můžete se tak od konkurence odlišit. Využit k tomu můžete např. Mystery shopping - jak probíhá nákup/poptávka u konkurenta? Jak vypadají popisy produktů nebo služeb? Jaké všechny marketingové kanály používá?

16. Zaměřte se na lokální SEO - pokud máte kamennou prodejnu nebo poskytujete služby v určitém regionu, zaměřte se na lokální SEO. Optimalizujte svůj web pro místní vyhledávání, zaregistrujte se na Google My Business a Firmy.cz a sbírejte recenze od zákazníků. Tím zvýšíte svou viditelnost pro lidi ve vašem okolí.

využijte příležitosti naplno

17. Učte se z chyb – Nebojte se chyb a berte je jako příležitost k růstu. Žádná cesta podnikatele není strmá čára vzhůru, ale obsahuje růsty a pády, důležité je udržet konzistentnost, z chyb se poučit a mít motivaci své podnikání neustále posouvat výš.
18. Využívejte volně dostupné nástroje– ze začátku nemusíte hned začít investovat velké částky do marketingu nebo drahých aplikací. Využívejte ty, které jsou zdarma a začněte s jedním a postupně přidávejte. Využívat můžete např. Instagram, Facebook, TikTok nebo v rámci marketingu nástroje jako MarketingMiner, Google Analytics a Search Console.
19. Nebojte si říct o pomoc – občas mají podnikatelé pocit, že zvládnout všechno sami a že pomoc je brána jako selhání. Není tomu tak. Děláte činnosti, které vás nebaví ale jsou nutné vykonávat? Přiberte do týmu někoho, kdo vám pomůže a vy se tak můžete soustředit na rozvojové činnosti a ty, které vás naplňují. Nebojte se také využít služeb mentorů/mentorek, ať už budete v roli mentora vy nebo se necháte mentorovat někým jiným.
20. Přihlaste se do naší akademie pro podnikatele, která je díky dotaci vašeho města zdarma a zúčastnit se ji můžete jako začínající podnikatel, ale i pokročilý. Prohlédněte si města, kde PINKaka probíhá a která ji budou dále následovat.

PINKaka pro vzdělávání začínajících podnikatelů

Potřebuje vaše podnikání individuální konzultaci?

Ta první je u nás vždy zdarma. Mrkněte na možnosti PINKway.


Chcete vědět o všem, co se u nás děje jako první? Dostávat pravidelné novinky z podnikatelského světa?

Chci odebírat!

Podívejte se, co dalšího se u nás děje:

Robin langer, konzultant & manažer inkubace

“S paní Jirákovou byla radost spolupracovat. Na konzultace chodila připravená a poctivě plnila jednotlivé úkoly, které našim klientům pravidelně zadáváme v průběhu konzultačního procesu.

Na začátku spolupráce mi paní Jiráková říkala, že rozjezd jejího podnikání je závislý na spuštění jejího webu. S tímto názorem se setkáváme úplně běžně, takže velmi často musíme vysvětlovat, že alfou a omegou každého podnikání jsou samozřejmě zákazníci. Bez nich se nikdy nic nerozjede. Paní Jiráková to velmi rychle pochopila, takže jsme společně začali pracovat na obchodní strategii za účelem akvizice prvních zákazníků.

Upřímně když mi s úsměvem od ucha k uchu vyprávěla o prvních klientech, a hlavně o prvních zaplacených fakturách, tak jsem to samozřejmě prožíval s ní. To je smysl P-PINK – pomáhat lidem, kteří chtějí pomoc a jsou schopni pomoc příjmout.”